Verfijn zoekopdracht
Organisatie

Regio

Diploma

Contractvorm

Vacature

communicatiemedewerker Solliciteer
  • afdeling: Stafdienst
  • organisatie: Departement Mobiliteit en Openbare Werken
  • regio: Brussel - standplaats: Brussel
  • referentie: DMOW00086


Onze organisatie

Het Departement Mobiliteit en Openbare Werken staat voor een duurzame ontwikkeling van de mobiliteit in Vlaanderen. Het realiseert heel wat projecten en biedt daarnaast beleidsondersteuning op het vlak van mobiliteit, verkeersveiligheid, investeringen, beheer en exploitatie van de transport- en de haveninfrastructuur.

Voor onze interne en externe communicatie zijn we op zoek naar versterking om het departement nòg beter op de kaart te zetten en de communicatie binnen het departement mee een boost te geven.

De functie van communicatiemedewerker situeert zich binnen de stafdienst van het departement.  Deze afdeling zet zich in voor een performantere organisatie van het departement en een sterkere samenwerking in het beleidsdomein en daarbuiten. Deze afdeling kent vier teams: het team Ondersteuning en Coördinatie, team Communicatie, team Kennis en Organisatiebeheersing, team EU & Internationaal.

Je komt terecht in het team Communicatie. Daar werk je samen met je teamhoofd en 5 andere collega’s.

Jouw takenpakket

Je schuimt de afdelingen van het departement af op zoek naar verhalen die wachten om te worden verteld. Je legt je oor te luisteren bij de collega’s op zoek naar ‘nieuwtjes’ die we met anderen - zowel binnen als buiten onze organisatie - willen delen.
Je bent in staat moeilijke dingen eenvoudig uit te leggen, zowel in 4000, als in 100 tekens.

Jouw missie is om onze ‘Expertise in Beweging’ te vertalen in aantrekkelijke communicatieproducten en zo mee te schrijven aan het verhaal van het Departement Mobiliteit en Openbare Werken.

Je bouwt mee aan een actieve communicatiecultuur, kan anderen enthousiasmeren om hieraan mee te werken en weet als geen ander welke interne en externe media het meest geschikt zijn voor onze verhalen.

Je zal instaan voor:

  • het overleggen met collega’s van andere afdelingen om inzicht te krijgen in hun verwachtingen zodat je aan de slag kan om hun communicatienoden te vertalen naar een communicatieplan en concrete communicatieproducten. Je adviseert en begeleidt de afdelingen om de producten effectief in te zetten
  • de voorbereiding, coördinatie, uitvoering en opvolging van communicatieprojecten, -evenementen en –campagnes, zowel in eigen beheer, als in samenwerking met andere partners. Je kan voor de uitvoering beroep doen op contracten met externe communicatiebureaus
  • copywriting in functie van verschillende communicatiekanalen zoals een intern magazine, sociale media, website, (digitale) nieuwsbrieven,….

Vanzelfsprekend ben je ook bereid in te springen voor de collega’s van jouw team.

Jouw profiel

Je hebt een masterdiploma bij voorkeur in communicatie, journalistiek of aan andere richting waarin redactionele vaardigheden werden aangescherpt.

Daarnaast heb je minimum 2 jaar relevante aantoonbare ervaring op het gebied van corporate communicatie, bij voorkeur op het gebied van copywriting, bedrijfsjournalistiek, …

Ervaring met het opzetten en begeleiden van communicatieprojecten en –campagnes is een troef.

 

Ons aanbod

Je komt terecht in een dynamische organisatie die oog heeft voor innovatie – contract onbepaalde duur – ruime opleidings- en ontplooiingskansen – een aantrekkelijke vakantieregeling – gratis woon- werkverkeer met het openbaar vervoer – maaltijdcheques – hospitalisatieverzekering - ...

Hoe solliciteren

Solliciteren kan tot en met 6 augustus 2017 door je CV en motivatiebrief in te sturen via de sollicitatielink.

 

Meer weten

Meer informatie kan je terugvinden in de uitgebreide functiebeschrijving in bijlage. 

Bijlagen