Wij zoeken voortdurend

Verfijn zoekopdracht

Organisatie

Regio

Diploma

Contractvorm

Vacature

specialist financiën en begroting

Solliciteer
  • afdeling: Organisatie
  • organisatie: Departement Mobiliteit en Openbare Werken
  • regio: Brussel - standplaats: Brussel
  • referentie: DMOW00180


Onze organisatie

De functie van specialist financiën en begroting situeert zich binnen de afdeling Organisatie van het departement.  Deze afdeling bundelt haar expertise op het vlak van personeel, financiën, logistiek, juridische zaken en organisatieontwikkeling. Ze neemt een proactieve en coördinerende rol in deze domeinen op en biedt meerwaarde aan haar partners door haar integrale aanpak. Samenwerking en betrouwbaarheid staan hierbij centraal.

Tot slot vervult de afdeling binnen zijn expertisedomeinen ook dikwijls een coördinerende rol ten behoeve van het beleidsdomein.

Je komt terecht in het team begroting dat instaat voor het begrotingsbeleid van het departement Mobiliteit en Openbare Werken en de begrotingscoördinatie van het beleidsdomein Mobiliteit en Openbare Werken. Naast jou bestaat dit team slechts uit één andere persoon maar een nauwe samenwerking met andere teams binnen de afdeling Organisatie, de andere afdelingen van het departement MOW en de andere entiteiten van het beleidsdomein is vereist voor een goede uitoefening van de functie. Ook zal je op regelmatige basis contacten hebben met het departement Financiën en Begroting.

Jouw takenpakket

Als specialist financiën en begroting sta je mee in voor de opmaak van de begroting van het departement MOW en ondersteun je de begrotingscoördinator bij de coördinatie van de begrotingen van het beleidsdomein MOW.  Ook ben je mee verantwoordelijk voor het toezicht op de uitvoering van de begroting van het departement en word je betrokken bij diverse beleidsdossiers waar een financiële invalshoek vereist is.

Je belangrijkste taken zijn:

  • Het verzamelen en voorbereiden van de begrotingsvoorstellen van het departement MOW in het kader van de begrotingsopmaak en – aanpassingen.
  • Het opvolgen van de indiening van de begrotingsvoorstellen van de andere entiteiten van het beleidsdomein MOW.
  • Deelnemen aan interne en externe vergaderingen met betrekking tot deze begrotingsvoorstellen.
  • Opvolgen en uitwerken van de stappen in het begrotingsproces tot en met definitieve goedkeuring van de begroting in het Vlaams Parlement.
  • Verwerking van de resultaten van de begrotingsbesprekingen in interne documenten.
  • Beantwoorden van ad-hoc vragen over de begroting en de aanrekening op de voorziene kredieten.
  • Toezicht houden op de uitvoering van de begroting en het signaleren van afwijkingen.
  • Meewerken aan de opmaak van het jaarverslag van het Vlaams Infrastructuurfonds.
  • Deelnemen aan de besprekingen binnen het monitoringcomité van het beleidsdomein en instaan voor deze verslaggeving.
  • Voorstellen doen tot optimalisatie van de begrotings- en financiële processen.
  • Input aanleveren In beleidsdossiers met financiële invalshoek.
Jouw profiel

  • Je hebt een universitair diploma, bij voorkeur in een economische of financiële richting.
  • Een eerste werkervaring met overheidsbegroting en/of – boekhouding vormen een troef.
  • Aantoonbare voeling met het politieke en/of maatschappelijke landschap en aantoonbare affiniteit op vlak van budgettaire en financiële gegevens zijn ook een pluspunt.           
  • Je kan vlot werken met de courante informatica toepassingen (MS Office & Outlook).
  • Je bent bereid je op korte termijn in te werken in overheidsbegroting en –boekhouding.

Ons aanbod

Je komt terecht in een dynamische organisatie die oog heeft voor innovatie – contract onbepaalde duur – ruime opleidings- en ontplooiingskansen – een aantrekkelijke vakantieregeling – gratis woon- werkverkeer met het openbaar vervoer – maaltijdcheques – hospitalisatieverzekering - ...

Hoe solliciteren

Solliciteren kan tot en met 4 juli 2018 door je CV en motivatiebrief in te sturen via de sollicitatieknop op deze pagina.

Meer weten

Voor extra informatie over de inhoud van de functie kun je contact opnemen met Ive Vanderlee - Begrotings- en financieel adviseur

  • Tel: 02/553 84 46
  • E-mail: ive.vanderlee@mow.vlaanderen.be

Voor extra informatie over de deelnemingsvoorwaarden en selectieprocedure kun je contact opnemen met Carla Piens - Intern consultant HRM – selectiedeskundige, afdeling Organisatie

Meer informatie over de functie vind je in de uitgebreide functiebeschrijving als bijlage.