Wij zoeken voortdurend

Verfijn zoekopdracht

Organisatie

Regio

Diploma

Contractvorm

Vacature

medewerker klantendienst

Solliciteer
  • afdeling: Planning en Coördinatie
  • organisatie: Agentschap Wegen en Verkeer
  • regio: Meerdere regio's - standplaats: meerdere
  • referentie: AWV00451


Onze organisatie

Het Agentschap Wegen en Verkeer beheert ongeveer 7000 km gewest- en autosnelwegen en ruim 7700 km fietspaden.  Je komt terecht in de afdeling Planning en Coördinatie (PCO), deze afdeling is een neemt een centrale, coördinerende rol op ten opzichte van de andere afdelingen van AWV, naar klanten (intern en extern) en naar externe belanghebbenden vervult.

Je zal deel uitmaken van een 9-koppig team aangestuurd vanuit Brussel (PCO) door de teamverantwoordelijke van de klantendienst. De 8 medewerkers van de klantendienst werken volgens de principes van het plaatsonafhankelijk werken vanuit verschillende standplaatsen binnen ons agentschap. Tweewekelijks werken we een dag samen in Brussel.

Elke medewerker is in de eerste plaats het aanspreekpunt voor een bepaalde regio van ons agentschap. Toch kan elke medewerker, in functie van de werklast, dossiers behandelen vanuit de andere regio’s van ons agentschap.

Jouw takenpakket

Als medewerker van de klantendienst sta je in voor het opvolgen en beantwoorden van de aan jou toegewezen klantenreacties (klachten, meldingen, suggesties en vragen).

 

Wat houdt de opvolging van een klantenreactie in?

  • Analyseren van het ontvangen bericht
  • Aanvullen van de gegevens essentieel voor rapportering (afdeling, knelpunten, tags, gerelateerde of dubbele dossiers, …)
  • Aanvullen van de gegevens essentieel voor de opvolging, onder meer door de locatie op te zoeken in de daartoe voorziene applicaties van AWV
  • Opzoeken bestaande informatie in de daartoe voorziene informatiekanalen
  • Formuleren van duidelijke onderzoeksvragen als de klantenreactie een opvolging vereist op het terrein of als er input nodig is van de collega’s op het terrein om de klantenreacties te kunnen beantwoorden
  • Formuleren van klantvriendelijk geformuleerde en transparante antwoorden volgens de intern geldende afspraken

 

Wat wordt er van jou verwacht?

  • Je bent in staat om een goede analyse op te maken van een klantenreactie om zo een goed zicht te krijgen op wat de klant precies verwacht van AWV.
  • Op basis hiervan kan je zelfstandig bepalen welke informatie er al dan niet verzameld moet worden om een gepast antwoord te formuleren op de klantenreactie.
  • Je durft doorvragen tot je de informatie hebt die je nodig hebt.
  • Je bent in staat om de werking van AWV kritisch te bekijken op basis van de input die je ontvangt om de klantenreactie te beantwoorden.
  • Je signaleert mogelijke pijnpunten en doet samen met het volledige team voorstellen ter verbetering van de werking van AWV.
  • Je behoudt goede contacten met de betrokkenen binnen de aan jou toegewezen regio en verzorgt een goede interne communicatie om op een vlotte, open manier de input te krijgen die nodig is voor het beantwoorden van de klantenreacties.
Jouw profiel

Op uiterste inschrijvingsdatum voldoe je aan onderstaande voorwaarden:

  • Je hebt een bachelordiploma.
  • Je kunt deelnemen via horizontale mobiliteit als je op de uiterste inschrijvingsdatum voldoet aan de volgende voorwaarde:
    Je werkt contractueel bij de diensten van de Vlaamse overheid in een betrekking met een salarisschaal of geldelijke loopbaan die overeenstemt met dezelfde of een hogere rang als deze van de vacante functie.
    Ook wie solliciteert via horizontale mobiliteit, moet beschikken over het hoger vermeldde diploma.Bereid zijn om zich op korte termijn in te werken en een grondige kennis op te bouwen van de structuur en de werking van AWV.
  • Effectief en efficiënt taalgebruik, vlot en klantvriendelijk schrijven.
  • Kennis van het raadplegen en interpreteren van locatiegegevens of bereid om zich hier op korte termijn in bij te scholen.
  • Bereid zijn om zich op korte termijn in te werken in de applicatie voor de opvolging van de klantenreacties binnen AWV.
Ons aanbod

Bij het Agentschap Wegen en Verkeer werk je mee aan de mobiliteit en verkeersveiligheid in Vlaanderen. Je maakt deel uit van een organisatie die resultaatsgerichtheid weet te combineren met een menselijke werkomgeving. Naast het meewerken aan tal van boeiende projecten krijg je een mooi en competitief loon aangevuld met o.a. 35 vrij te kiezen vakantiedagen, vrijaf tussen Kerstmis en Nieuwjaar, de mogelijkheid tot telewerk,…

Hoe solliciteren

Solliciteren kan tot en met 2 september 2018 door je CV en motivatiebrief in te sturen via de sollicitatieknop op deze pagina.

Meer weten

Meer informatie kan je terugvinden in de uitgebreide functiebeschrijving in bijlage.