Wij zoeken voortdurend

Verfijn zoekopdracht

Organisatie

Regio

Diploma

Contractvorm

Vacature

informaticus ICT-projectleider

Solliciteer
  • afdeling: Algemene Technische Ondersteuning
  • organisatie: Departement Mobiliteit en Openbare Werken
  • regio: Brussel - standplaats: Brussel
  • referentie: DMOW00263


Onze organisatie

De functie van Informaticus ICT-projectleider situeert zich binnen de afdeling Algemene Technische Ondersteuning. Deze afdeling zorgt voor de kwaliteitsvolle ondersteuning van opdrachtgevers van het beleidsdomein Mobiliteit en Openbare Werken op het vlak van topografie, fotogrammetrie, prijsadvies, kwaliteitszorg, ICT en overheidsopdrachten.

De activiteiten van de informaticus kaderen in het dienstverleningspakket ICT. Het betreffen onder meer ondersteuning van en adviesverlening aan het lijnmanagement en de verschillende afdelingen op het gebied van informatietechnologie. Een belangrijke taak is de opvolging van de uitvoering van de ICT-outsourcingscontracten betreffende applicatieontwikkeling en -beheer. De cel IT-ondersteuning staat ook in voor het optimaliseren van de diverse informatiebronnen, -processen en –systemen teneinde een bijdrage te leveren aan de realisatie van het ICT-beleidsplan en de informaticastrategie van het departement.

Je komt terecht in een team van een 14-tal personen. In je functie heb je contact met diverse (buiten)diensten van de Vlaamse overheid alsook met externe ICT-dienstverleners.

Jouw takenpakket

De functie moet tegemoet komen aan een groeiende nood binnen het departement voor coördinatie en ondersteuning van ICT-projecten of business-projecten met een ICT-component. Meer bepaald het initiëren, het coördineren en het opvolgen van ICT-analyse en –ontwikkelingsprojecten, dit in samenwerking met en ter ondersteuning van de inhoudelijke experten.

Als informaticus ICT-projectleider zal je volgende taken en verantwoordelijkheden opnemen.

  • Je detecteert binnen de organisatie de noden m.b.t. het automatiseren van bedrijfsprocessen en het ontwikkelen/optimaliseren van applicaties; en gaat op zoek naar geschikte oplossingen die uiteindelijk vertaald kunnen worden in projecten.
  • Je bent als projectleider verantwoordelijk voor de ontwikkeling van applicaties en werkt hiervoor nauw samen met externe ICT-dienstverleners. Deze taak omvat verschillende aspecten van projectuitvoering, o.a.: behoeftedefinitie, projectinitiatie, opvolging van de externe dienstverlener/uitvoerder, inhoudelijke controle en oplevering van de resultaten, financiële opvolging, rapportering aan het projectmanagement office.
  • Je bent als applicatiebeheerder verantwoordelijk voor het onderhoud en het performant beschikbaar houden van extern gehoste applicaties. Je geeft hiervoor de gepaste instructies aan de externe ICT-dienstverlener (hostingpartner) en volgt de activiteiten van de toepassingsmanagers op.
  • Je werkt als informaticus mee aan de business- en ICT-programma’s/projecten.
  • Je zal als informaticus bepaalde onderhouds- en routinetaken delegeren aan externe medewerkers en de uitvoering continu opvolgen.
  • Je zal als projectleider de budgettaire noden formuleren en de status opvolgen.
  • Vanuit je kennis en ervaring formuleer je voorstellen aan het celhoofd m.b.t. verbetering van de beschikbare ICT-omgeving en verbetering van de dienstverlening.
  • Je bent als informaticus betrokken bij het toepassen van de enterprise-architectuur.
  • Je communiceert veelvuldig met de interne klant en de ICT-dienstverlener.Je rapporteert aan het celhoofd en het afdelingshoofd over de ICT-noden en de status van ICT-projecten en de budgetten.

Bijkomende informatie over het takenpakket van het Departement Mobiliteit en Openbare Werken en de afdeling waar de functie vacant is, vind je op http://departement-mow.vlaanderen.be/nl

Jouw profiel

Je beschikt over een masterdiploma, bij voorkeur in de richting ICT, elektronica of wetenschappen.

Werkervaring is niet vereist, maar relevante werkervaring in de ICT en ICT-outsourcing is een pluspunt.

Laatstejaarsstudenten (schooljaar 2018-2019) komen ook in aanmerking.               

  • Je hebt kennis van de gangbare ICT-besturingssystemen, netwerk- en servertechnologie, databases.
  • Je hebt kennis van programmatietechnieken.
  • Je hebt kennis van standaarden en methoden, zoals ITIL, TOGAF, Prince2.
  • Je hebt ervaring met het formuleren, het coördineren en het opvolgen van ICT-programma’s/projecten (of bent bereid deze te verwerven).
  • Je hebt ervaring met de ICT-outsourcing bij de Vlaamse overheid: het formuleren van de ICT-noden en het evalueren van voorgestelde ICT-oplossingen (of bent bereid je hierin in te werken).
  • Je hebt kennis van de wetgeving op de overheidsopdrachten (of bent bereid deze te verwerven).
  • Je bent bereid om als informaticus te functioneren als verbindingspersoon tussen het management en de interne ICT-klant en de technische experten.
  • Je beschikt over voldoende schriftelijke communicatie vaardigheden om ICT-technische problemen en standpunten te formuleren voor een niet ICT-technische doelgroep.
Ons aanbod

Je komt terecht in een dynamische organisatie die oog heeft voor innovatie – contract onbepaalde duur – ruime opleidings- en ontplooiingskansen – 35 dagen verlof en vrijaf tussen Kerst en nieuwjaar – gratis woon- werkverkeer met het openbaar vervoer – maaltijdcheques – hospitalisatieverzekering - glijdende werkuren - mogelijkheid tot telewerk

Je bruto aanvangssalaris bedraagt minimaal € 3.738,11 (0 jaar ervaring - salarisschaal A121) en relevante privé-ervaring of ervaring als zelfstandige kan onder bepaalde voorwaarden verloond worden.

Meer informatie over deze financiële en sociale voordelen kan je terugvinden via de website www.werkenvoorvlaanderen.be

Hoe solliciteren

Solliciteren kan tot en met 30 juni 2019 door je CV en motivatiebrief in te sturen via de sollicitatieknop die je kan terugvinden op deze pagina.

Meer weten

Meer info over de functie vind je in het uitgebreide selectiereglement als bijlage.

Voor extra informatie over de inhoud van de functie kun je contact opnemen met

  • Veerle Verhulst
  • Informaticus applicatiebeheer
  • Tel. 0475 37 93 26
  • E-mail: veerle.verhulst@mow.vlaanderen.be

Voor extra informatie over de deelnemingsvoorwaarden en selectieprocedure kun je contact opnemen met

  • Carla Piens
  • Intern consultant HRM – selectiedeskundige, afdeling Organisatie
  • Tel. 02 553 72 53
  • E-mail: carla.piens@mow.vlaanderen.be