Wij zoeken voortdurend

Verfijn zoekopdracht

Organisatie

Regio

Diploma

Contractvorm

Vacature

projectassistent informatiemanagement

Solliciteer
  • afdeling: Planning en Coördinatie
  • organisatie: Agentschap Wegen en Verkeer
  • regio: Brussel - standplaats: Brussel
  • referentie: AWV00709


Onze organisatie

Ben jij een gedreven persoon, zie jij nieuwe uitdagingen als een opportuniteit en ga jij voor niets minder dan een efficiënte werking en een gemoderniseerd beleid?

Wil je bovendien graag een bijdrage leveren aan een veilige, vlotte en duurzame mobiliteit voor alle weggebruikers in Vlaanderen? Dan ben jij de ideale projectassistent Informatiemanagement voor de afdeling Planning en Coördinatie van het Agentschap Wegen en Verkeer!        

Het Agentschap Wegen en Verkeer beheert ongeveer 7000 km gewest- en autosnelwegen en ruim 7700 km fietspaden.  Je komt terecht in de afdeling Planning en Coördinatie (PCO), deze afdeling is een centrale afdeling die de rol van katalysator voor de andere afdelingen van AWV, naar klanten (intern en extern) en naar externe belanghebbenden vervult.

Je zal deel uitmaken van het team kennis-, informatie en datamanagement en zal de linker- en rechterhand worden van de coördinator kennis-, informatie- en datamanagement. Dit team is verantwoordelijk voor de opvolging, coördinatie en stroomlijning van alle GIS, Kennis, CAD, Informatie en BIM-gerelateerde initiatieven binnen het Agentschap Wegen en Verkeer.     

Een belangrijk project waar je team momenteel rond werkt en je als projectassistent  een belangrijke ondersteunende rol zal bij spelen is - Bouwwerk Informatie Management – BIM. Meer informatie kan je terugvinden via onze website: http://wegenenverkeer.be/bim

Jouw takenpakket

In je rol als projectassistent vervul je taken op het gebied van organisatie, communicatie, voortgangscontrole enz. Hierbij zal je vb:

  • Activiteiten zoals evenementen, studiedagen, opleidingen, overlegfora mee organiseren, faciliteren, logistiek ondersteunen en afspraken maken
  • Fungeren als het aanspreekpunt van je team en de centrale mailbox beheren
  • Veranderingstrajecten mee ontplooien, begeleiden en verbeteren, door communicatievaardigheden aan te wenden, moderne communicatiemiddelen te gebruiken en kennisdeling te stimuleren
  • Planning van de projecten bewaken en ondersteuning bieden als projectassistent
  • Schrijven van artikels, nieuwsbrieven, informatieboodschappen, opleidingsmateriaal,  verslagen, strategische documenten en technische documenten heerlijk helder mee helpen verwoorden
  • De voortgang bewaken van je eigen taken
  • (proactief) Signalen ter verbetering oppikken en in overleg met je leidinggevende en teamleden, daarvoor actie ondernemen
  • Een documentatiesysteem opzetten en beheren

Je speelt een grote rol bij het structureren, beheersbaar houden van en overzicht behouden over de projecten die je team opneemt in functie van het agentschap. Dat doe je voornamelijk met digitale tools (google, organisatiegebonden projecttools, …) en is het belangrijk dat je kennis hebt van verschillende methodieken en weet hoe je informatie op een efficiënte manier verzamelt en verspreid.

Als Projectassistent is het uiteraard belangrijk om correct en tijdig te communiceren en te informeren aan je team, alsook aan de betrokkenen binnen AWV en externe belanghebbenden. Om hier invulling aan te geven zal je werkrelaties moeten onderhouden en op regelmatige basis overleg inplannen m.b.t. je eigen taken. Je houdt een goed contact met de verschillende afdelingen, bouwt een netwerk op met daarin de juiste aanspreekpunten en deelt relevante informatie met je collega’s.

Jouw profiel
  • Je hebt een bachelorsdiploma bij voorkeur in communicatiemanagement of office-management.
  • Je hebt bij voorkeur een eerste ervaring in een ondersteunende functie.
  • Je hebt sterke schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden.
  • Ervaring met of interesse in ondersteuning bieden bij verandertrajecten en participatietrajecten is een pluspunt
  • Je hebt praktische kennis van planningstools, communicatiemethodieken en presentatiesoftware
  • Je hebt voldoende administratief-organisatorische vaardigheden en blijft op de hoogte van de laatste tips en tools, zoals bijvoorbeeld Excel, Word en/of Google spreadsheet, Google Documents, Mailchimp, enz…

Ons aanbod

Bij het Agentschap Wegen en Verkeer werk je mee aan de mobiliteit en verkeersveiligheid in Vlaanderen. Je maakt deel uit van een organisatie die resultaatsgerichtheid weet te combineren met een menselijke werkomgeving. 

Naast het meewerken aan tal van boeiende projecten krijg je een mooi en competitief loon aangevuld met o.a. maaltijdcheques, hospitalisatieverzekering, gratis woon-werkverkeer met openbaar vervoer, 35 vrij te kiezen vakantiedagen, vrijaf tussen Kerstmis en Nieuwjaar, glijdende werkuren en de mogelijkheid tot telewerk.

Je bruto aanvangssalaris bedraagt minimaal € 2.370,59 (0 jaar ervaring - salarisschaal B111) en relevante privé-ervaring of ervaring als zelfstandige kan onder bepaalde voorwaarden verloond worden.

Hoe solliciteren

Solliciteren kan tot en met 8 juli 2019 door je CV en motivatiebrief in te sturen via de sollicitatieknop die je kan terugvinden op deze pagina.

Meer weten

Meer info over de functie vind je in het uitgebreide selectiereglement als bijlage.

Voor extra informatie over de inhoud van de functie kun je contact opnemen met

  • Natasha Blommaert
  • Coördinator kennis-, informatie- en datamanagement
  • Tel. 0497 94 77 10
  • E-mail: natasha.blommaert@mow.vlaanderen.be

Voor extra informatie over de deelnemingsvoorwaarden en selectieprocedure kun je contact opnemen met

  • Carla Piens
  • Intern consultant HRM – selectiedeskundige, afdeling Organisatie
  • Tel. 02 553 72 53
  • E-mail: carla.piens@mow.vlaanderen.be