Wij zoeken voortdurend

Verfijn zoekopdracht

Organisatie

Regio

Diploma

Contractvorm

Vacature

jurist havens en watergebonden aangelegenheden

Solliciteer
  • afdeling: Organisatie
  • organisatie: Departement Mobiliteit en Openbare Werken
  • regio: Brussel - standplaats: Brussel
  • referentie: req602


Onze organisatie

Het Departement Mobiliteit en Openbare Werken staat voor een duurzame ontwikkeling van de mobiliteit in Vlaanderen. Het realiseert heel wat projecten en biedt daarnaast beleidsondersteuning op het vlak van  mobiliteit, verkeersveiligheid, investeringen, beheer en exploitatie van de transport en de haveninfrastructuur.

Deze functie situeert zich binnen de cluster Juridische Zaken van de afdeling Organisatie van het departement, waar alle ondersteunende functies binnen het ministerie Mobiliteit en Openbare Werken worden samengebracht.

Jouw takenpakket

Samen met andere juristen adviseer je klanten over diverse onderwerpen in verband met
scheepvaartdossiers, maritieme zaken en havengebonden aangelegenheden.

Je maakt deel uit van een team dat tevens de nodige juridische ondersteuning levert bij regelgevende initiatieven (decreten, besluiten Vlaamse Regering, ministeriële besluiten) en bij Europese dossiers. Zo zet je samen met andere juristen en beleidsmedewerkers mee je schouders onder een nieuw scheepvaartdecreet, een herziening van het havendecreet en de omzetting van een aantal Europese Richtlijnen.

Je analyseert cases, overlegt met collega's, klanten en partners, neemt gemotiveerde standpunten in, volgt dossiers en procedures actief op, geeft instructies aan advocaten, …

Zet je graag samen met ons mee je schouders onder deze uitdagingen en speel je als jurist graag in op actuele politieke of maatschappelijke issues in de mobiliteitssector, dan ben je hier zeker aan het juiste adres!

Tijdens het uitvoeren van je taken kom je vanzelfsprekend ook in aanraking met andere materies en rechtstakken (o.a. grondwettelijk en administratief recht). Ook minder voor de hand liggende rechtsproblemen kunnen je pad kruisen (bv. fiscaliteit, personeelskwesties, …).

Je werkt hierbij nauw samen met collega's (zowel binnen als buiten de eigen afdeling, zowel juristen als
beleidsmedewerkers, technici e.a.) en partners (advocaten, experten, …).

Voor deze functie ben je actief in een vlakke organisatie met korte beslissingslijnen en een open cultuur, waarbij overleg en samenwerking centraal staan. Door een bundeling van onze expertise willen we onze klanten immers een integrale aanpak aanbieden.

Jouw profiel
  • Je hebt een diploma van licentiaat of master in de rechten behaald na een initiëe opleiding (kandidaat of bachelor) in de rechten. Bijkomende studies inzake zee – en vervoerrecht, maritiem recht of binnenvaartrecht zijn een troef.
  • Je hebt bij voorkeur 2 jaar aantoonbare ervaring in het maritiem – en scheepvaartrecht.
  • Ervaring met het behandelen en opvolgen van administratieve en gerechtelijke procedures of het opstellen van regelgevende teksten is een troef.
  • Je hebt een grondige kennis van het publiekrechtelijk maritiem – en scheepvaartrecht; je bent onder meer vertrouwd met het havendecreet, de binnenvaartreglementering en regelgeving gerelateerd aan scheepvaartbegeleiding en het loodswezen
  • Je hebt een degelijke kennis van het relevante administratief, Europees en verdragenrecht.
Ons aanbod

Je komt terecht in een dynamische organisatie die oog heeft voor innovatie – contract onbepaalde duur – ruime opleidings – en ontplooiingskansen – 35 dagen verlof en vrijaf tussen Kerst en nieuwjaar – gratis woon – werkverkeer met het openbaar vervoer – maaltijdcheques – hospitalisatieverzekering – glijdende werkuren – mogelijkheid tot telewerk

Je bruto aanvangssalaris bedraagt minimaal 3.204,70 euro (0 jaar ervaring – salarisschaal A111) en relevante privé –ervaring of ervaring als zelfstandige kan onder bepaalde voorwaarden verloond worden.

Meer informatie over deze financiële en sociale voordelen kan je terugvinden via de website www.werkenvoorvlaanderen.be.

Meer weten

Solliciteren kan tot en met 2 februari 2020 door je CV en motivatiebrief in te sturen via de sollicitatielink die je kan terugvinden bij het online vacaturebericht.

Meer info over de functie vind je in het uitgebreide selectiereglement als bijlage.

Voor extra informatie over de inhoud van de functie of een geheel vrijblijvende ''proeverij'' op de werkvloer in onze kantoren (waar je ook persoonlijk kan kennismaken met je eventueel toekomstige collega's) kun je contact opnemen met:

Geert Decorte

Senior juridisch adviseur

Tel: 02 553 74 35

E –mail: geert.decorte@mow.vlaanderen.be


Voor extra informatie over de deelnemingsvoorwaarden en selectieprocedure kun je contact opnemen met:  

Kirsten Wilberts

Selectieverantwoordelijke

Tel: 02 553 72 14

e –mail:  kirsten.wilberts@mow.vlaanderen.be