Verfijn zoekopdracht

Organisatie

Regio

Diploma

Contractvorm

Vacature

communicatiemedewerker interne en digitale communicatie

Solliciteer
  • organisatie: Departement Mobiliteit en Openbare Werken
  • regio: Brussel
  • standplaats: Brussel
  • referentie: req2995
  • solliciteren tot en met: 18-04-21


Beschrijving

De functie van communicatiemedewerker situeert zich binnen de Stafdienst van het departement en meer bepaald binnen het team Communicatie.

Als medewerker interne en digitale communicatie ben jij de drijvende kracht achter de uitbouw van onze digitale werkomgeving. Je bouwt mee aan een gebruiksvriendelijk platform waarop de medewerkers van het departement alle informatie kunnen vinden die ze nodig hebben om hun werk goed te doen. Je introduceert ook tools en goede praktijken om hen beter digitaal te laten samenwerken en om kennisdeling te stimuleren. Daarnaast neem je een rol op als medewerker digitale communicatie binnen het webteam dat werkt aan de externe communicatie van het departement. Afwisseling en uitdaging verzekerd dus.

Meer info over de afdeling, functie en selectieprocedure vind je in het selectiereglement onderaan deze pagina. Download dit document en bewaar het doorheen de procedure.

Profiel

  • Je hebt een masterdiploma bij voorkeur in communicatie, journalistiek, taal- en letterkunde of een andere richting waarin redactionele vaardigheden werden aangescherpt.
  • Je hebt bij voorkeur minstens 2 jaar aantoonbare ervaring op het gebied van interne en/of corporate communicatie, op het gebied van het opzetten en begeleiden van strategische communicatieprojecten, (interne) campagnes, bedrijfsjournalistiek, het opzetten van webpagina’s, het uitwerken van een online strategie … Ervaring met mobiliteitsprojecten is een troef.
  • Je hebt een goede kennis van websites, webstrategie en intranet.
  • Je hebt een goede basiskennis van interne en externe communicatiedisciplines en van (sociale) media en kan die behoeften vertalen in online webtools en –kanalen.
  • Je hebt een uitstekende kennis van het Nederlands en je drukt je zowel mondeling als schriftelijk vlot uit. Je hanteert een onberispelijk taalgebruik en kan je schrijfstijl aanpassen in functie van doelgroep en kanalen. Je gebruikt in alle omstandigheden een eenvoudige en begrijpelijke taal.
  • Je hebt een goede kennis van de taken en bevoegdheden van het departement en het beleidsdomein of kunt die op korte tijd verwerven.

Aanbod

Je komt terecht in een dynamische organisatie die oog heeft voor innovatie – contract onbepaalde duur – ruime opleidings- en ontplooiingskansen – 35 dagen verlof en vrijaf tussen Kerst en nieuwjaar – gratis woon- werkverkeer met het openbaar vervoer – maaltijdcheques – hospitalisatieverzekering - glijdende werkuren - mogelijkheid tot telewerk Je bruto salaris bedraagt minimaal € 3.268,73 (0 jaar ervaring - salarisschaal A111) en relevante privé-ervaring of ervaring als zelfstandige kan onder bepaalde voorwaarden verloond worden. Meer informatie over deze financiële en sociale voordelen kan je terugvinden via de website www.werkenvoorvlaanderen.be.

Selectieverantwoordelijke
  • naam: Yasmine Bauters
  • telefoon: 02/553 72 63
  • e-mail: yasmine.bauters@mow.vlaanderen.be