Verfijn zoekopdracht

Organisatie

Regio

Diploma

Contractvorm

Vacature

Teamverantwoordelijke Controlezaal

Solliciteer
  • organisatie: Agentschap Wegen en Verkeer
  • regio: Antwerpen
  • standplaats: Antwerpen
  • referentie: req4045
  • solliciteren tot en met: 08-08-21


Beschrijving

De afdeling Verkeerscentrum maakt deel uit van het Agentschap Wegen en Verkeer. Deze afdeling biedt 24u/7d operationele ondersteuning aan weggebruikers, politie en hulpdiensten, territoriale wegenafdeling en andere stakeholderverantwoordelijken, voor wat betreft het verkeers- en tunnelmanagement evenals voor het technisch beheer van de weginfrastructuur.

De functie van Teamverantwoordelijke Controlezaal  situeert zich in de operationele werking van de afdeling Verkeerscentrum. 

Als leidinggevende van een team technisch operatoren zorg je er mee voor dat er een permanente dienstverlening beschikbaar is voor onder andere het melden van defecten en storingen aan technische installaties. 

Als teamverantwoordelijke van de controlezaal van het Verkeerscentrum bestaat jouw hoofdtaak in het aansturen van de technisch operatoren en het organiseren en superviseren van hun dagelijkse werkzaamheden met als doel een efficiënte en continue werking van het eigen team te garanderen en zodoende de gegeven operationele doelstellingen te behalen. Je bewaakt de goede werking van de controlezaal en de samenwerking met onze partners. Samen met je collega’s van het Verkeerscentrum bouw je de dienstverlening van de controlezaal verder uit.

Je staat als  eerstelijns-verantwoordelijke in voor de 24/7-organisatie van de controlezaal van het Verkeerscentrum en zorgt hierbij voor:

  • de personeelsinzet/planning/coaching en evaluatie van het team van technisch operatoren;
  • de algemene opvolging van de goede werking van de controlezaal en de samenwerking met haar partners.

In nauwe samenwerking met een procesverantwoordelijke en relatiebeheerder sta je in voor:

  • het mee vormgeven van processen voor eerste- en tweedelijnsondersteuning;
  • afspraken maken met interne en externe partners omtrent eerste- en tweedelijnsondersteuning;
  • het samen met partners evalueren van technische calamiteiten en hieruit verbeteracties ondernemen;
  • het mee aansturen van de integratie van (nieuwe) weginfrastructuur in de operationele werking van het Verkeerscentrum;
  • de definitie van systeembehoeften en gebruikersinterfaces, input bij ontwikkeling, evaluatie van testversies, en de introductie van nieuwe gebruikersinterfaces in de controlezaal;
  • het opzetten en doorvoeren van de kwaliteitsbewaking over de werkingsprocessen en over de operationele dienstverlening aan wegbeheerders, politie en weggebruikers.

Je bouwt, mede op basis van je dagelijkse contacten met de stakeholders, een visie uit over de
toekomstige operationele bijdrage van het Verkeerscentrum aan het technisch beheer en onderhoud van weginfrastructuur.

In nauwe samenwerking met een collega die leiding geeft aan de Verkeerscontrolezaal zal je instaan voor de optimalisatie en integratie van de operationele activiteiten rond het verkeersbeheer, het tunnelmanagement en de ondersteuning van het technisch beheer. De geplande werken aan het hoofdwegennetwerk van de grootstedelijke gebieden, de tunnelrenovaties en de operationalisering van de vervoersregio’s zorgen voor bijkomende uitdagingen.

Lees meer over het takenpakket, de organisatie en de selectieprocedure in het selectiereglement als bijlage bij ‘extra documenten’. Download dit selectiereglement en hou het bij voor het verdere verloop van de procedure"

Profiel

Je diploma:

Je hebt een masterdiploma.

Je werkervaring:

Het is een pluspunt als je reeds leiding hebt gegeven en actief was met people management, zeker als je daarbij ervaring hebt opgedaan met het geven van duidelijke instructies aan medewerkers, het opvolgen en bijsturen van hun resultaten en het toekennen van verantwoordelijkheden in een team.

Competenties en bijkomende verwachtingen

 Je technische competenties                                                     

  • Je hebt duidelijke interesse in de thema’s mobiliteit, veiligheid en techniek. Een vaktechnische basiskennis of enkele jaren ervaring in de domeinen mobiliteit, veiligheid of techniek is een pluspunt.
  • Je beschikt over sterke people management skills en je bent een goede communicator (zowel geschreven als gesproken).
  • Kennis en ervaring met procesmanagement, gebruik van trouble ticketing systemen en bewakingssystemen is een meerwaarde.
  • Ervaring met analyse van indicatoren en rapporteringstools is een pluspunt.
  • Je kan vlot omgaan met courante PC-toepassingen. 
  • Je kunt je uitdrukken in het Frans en het Engels.

Aanbod

Bij het Agentschap Wegen en Verkeer werk je mee aan de mobiliteit en verkeersveiligheid in Vlaanderen. Je maakt deel uit van een organisatie die resultaatsgerichtheid weet te combineren met een menselijke werkomgeving. Naast het meewerken aan tal van boeiende projecten krijg je een mooi en competitief loon aangevuld met o.a. maaltijdcheques, hospitalisatieverzekering, gratis woon-werkverkeer met openbaar vervoer, 35 vrij te kiezen vakantiedagen, vrijaf tussen Kerstmis en Nieuwjaar, glijdende werkuren en de mogelijkheid tot telewerk. Je bruto salaris bedraagt minimaal € A111 (0 jaar ervaring - salarisschaal 3268,73) en relevante privé-ervaring of ervaring als zelfstandige kan onder bepaalde voorwaarden verloond worden.

Selectieverantwoordelijke
  • naam: Liesbeth Vanhaverbeke
  • telefoon: 0490 65 90 64
  • e-mail: liesbeth.vanhaverbeke@mow.vlaanderen.be